Recuperare După Artroscopia de Genunchi | Ortopedia pe Înţelesul Tuturor

Exercitii pentru genunchi recuperare

In unele instante, vor fi folosite carje pertru perioada imediat urmatoare chirurgiei daca mersul este inconfortabil.

Inlaturati bandajul atunci cand ajungeti acasa si aplicati gheata direct pe genunchi. Schimbati bandajele ori de cate ori este nevoie. Mobilizati cu blandete genunchiul flexie si extensie pe cat de mult puteti pentru a preveni redoarea.

Nu pozitionati o perna sub genunchi pentru comfort. Acest lucru poate conduce la redoarea de genunchi. Aplicati gheata pentru a reduce durerea si tumefactie. Folositi gheata dupa urmatorul program: 20 minute gheata, 20 minute fara pe perioada primei zile post-operatorii. Apoi aplicati gheata de cate ori simtiti nevoia pentru minute exercitii pentru genunchi recuperare parcusul urmatoarelor zile post-artroscopie.

Recuperare dupa porteza de genunchi

Puneti un prosop intre piele si gheata pentru a preveni degeraturile. Puteti face dus si uda inciziile sistemul locomotor. Cu toate acestea, nu le imbibati in cada sau Jacuzii pana cand firele nu au fost inlaturate. Luati o aspirina in fiecare dimineata. Puteti purta ciorapi elastici sub genunchi pentru a preveni umflarea picioarelor.

De asemenea, faceti cel putin 10 exercitii de mobilitate a gleznei pentru a preveni edemul si pentru a preveni tromboflebita.

Recuperare Genunchi

Programul de exercitii: Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul. Asezati-va pe spate cu genunchiul in extensie maxima ca in figura. Contractati si mentineti contractia muschilor anteriori ai coapsei cvadricepsgenunchiul devenind aplatizat si drept.

  • Coxartroza genunchiului tratament de 2 grade
  • Unguentul articular este cel mai eficient
  • Recuperarea dupa proteza de genunchi | Clinica Masaya
  • Medicina sportivaRecuperareRecuperare Genunchi Ghid de exercitii fizice dupa artroscopia de genunchi Dupa artroscopia de genunchi, aveti nevoie de cateva exercitii usoare pentru a va recapata mobilitatea genunchiului si forta musculara.
  • Exercitii pentru durerile de genunchi | Top Shop
  • Recuperare artroscopie genunchi | CENTROKINETIC

Daca acestea sunt executate corect, rotula va glisa proximal spre muschii coapsei. Pastrati contractia pentru 5 secunde. Executati cel putin 20 de repetitii exercitii pentru genunchi recuperare cate 3 sau 4 ori pe zi. Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe un taburet, la fel ca in poza.

Lasati genunchiul sa se relaxeze in extensie.

Recuperare Genunchi | Ortopedia pe Înţelesul Tuturor

Daca genunchiul nu se va intinde complet, puteti pune o greutate g pana la 2,25 kg pe coapsa, exact deasupra rotulei. Incercati sa mentineti aceasta pozitie pentru 5 minute, de 3 ori pe zi.

In timp ce mentineti aceasta pozitie de extensie, lucrati exercitiile de cvadriceps. Alunecarile de calcai — pentru a va recastiga flexia genunchiului In timp ce stati intinsi pe spate figuraalunecati calcaiul pentru a indoi genunchiul.

Pastrati flexia pentru 5 secunde si apoi usurati flexia si intindeti genunchiul.

Recuperare După Artroscopia de Genunchi

Cat timp genunchiul este intins, puteti combina exercitiile si sa le repetati pe cele de cvadriceps. Repetati de 20 de ori, de 3 ori pe zi. Alunecarile de calcai din sezut — pentru a va recastiga flexia genunchiului In timp ce stati asezati pe un scaun, trageti calcaiul inapoi ca si cum ati incerca sa va puneti piciorul sub scaun.

Nu incrucisati picioarele la nivelul genunchilor timp de cel putin 2 saptamani. Nu ridicati genunchiul mai sus de sold. Nu va aplecati in fata in timp ce stati jos sau in timp ce va asezati.

Pastrati pentru 5 secunde si reveniti la pozitia de extensie. Va puteti ajuta de piciorul opus, daca simtiti nevoia. Repetati acest exercitiu de 20 de ori, de cate 3 ori pe zi.

Exercitii pentru durerile de genunchi Exercitii pentru durerile de genunchi Femeile spre deosebire de barbati sunt mai predispuse la aparitia acestor dureri. Motivul se datoreaza faptului ca au bazinul mai larg, muschii coapsei avand tendinta de a trage rotula genunchiul in exterior. Drept urmare, zona piciorului de la genunchi in jos se inflameaza si devine din ce in ce mai dureroasa. Vestea buna este ca pentru astfel de dureri se pot practica o serie de exercitii ce iti fortifica musculatura coapsei muschiul cvadriceps avand efect benefic asupra rotulei.

Flexia plantara si dorsiflexia piciorului — mobilizati piciorul in sus si in jos pentru a stimula circulatia in picior. Executati cel putin 10 astfel de miscari la fiecare ora.

exercitii pentru genunchi recuperare

Faza II — 2 la 6 saptamani post-operator Scopuri: Protejati genunchiul de suprasolicitare si permiteti vindecarea Recastigati-va mobilitatea completa Recastigati-va forta musculara completa Activitati: Puteti sa incarcati complet si sa mergeti, in acelasi timp evitand schiopatatul. Evitati sa mergeti pe distante lungi pentru saptamani post-operator. Continuati cu aplicatiile de gheata pentru a reduce durerea si inflamatia.

Puneti gheata pe genunchi de 3 ori pe zi pentru minute. Puneti intotdeauna un prosop intre pielea si gheata pentru a preveni degeraturile. Nu puneti exercitii pentru genunchi recuperare perna sub genunchi pentru comfort.

exercitii pentru genunchi recuperare

Acest lucru poate conduce la redoarea articulatiei. Programul de exercitii Urmatorul program de exercitii ar trebui sa fie executat sub indrumarea unui doctor sau a unui fiziokinetoterapeut. Daca puneti efectua aceste exercitii cu usurinta, atunci puneti folosi o greutate de glezna pentru a creste rezistenta exercitiilor si pentru a mari forta.

Recuperare artroplastie genunchi

Incepeti cu mg si mariti gradual cate mg pe saptamana pana cand ajungeti la 2,5 kg. Efectuati exercitiile zilnic in prima saptamana, si apoi scadeti la fiecare 2 zile in momentul in care incepeti sa folositi greutatile de glezna. Puneti folosi bicicleta stationara pentru minute pe zi. Evitati folosirea stepper-urilor, genoflexiunilor sau orice exercitiu ce provoaca pocnituri sau durere la nivelul rotulei. La 6 saptamani post-operator, puteti sa reveniti gradual la activitatile premergatoare operatiei daca aveti o anvergura complete a miscarilor, daca v-ati recastigat forta complet si daca nu prezentati inflamatie.

exercitii pentru genunchi recuperare

Bicicleta medicinala Folositi o bicicleta medicinala pentru a mobiliza genunchiul si pentru a mari flexia acestuia. Daca nu puteti executa pedalari complete, atunci pastrati piciorul operat pe pedala si medicamente cu peptide pentru articulații inainte si inapoi pana cand genunchiul se va indoi suficient cat sa permita un ciclu complet. Majoritatea persoanelor reusesc un ciclu complet mai intai in sens invers, urmat apoi se sensul inainte.

Recuperare artroscopie genunchi

Puteti folosi bicicleta, fara rezistenta, pentru 10 la 20 minute pe zi. Reglati inaltimea seii bicicletei astfel incat atunci cand stati pe bicicleta, genunchiul sa fie in extensie completa atunci cand pedala este in pozitia cea mai de jos.

Pedalarea se va face cu ajutorul antepiciorului varfului picioruluisi nu a calcaiului. Exercitii ale muschiului cvadriceps — pentru a mentine tonusul muscular la nivelul coapsei si pentru a intari genunchiul. Executati cel putin 20 de repetitii de cate 3 sau 4 ori pe zi pana cand puteti intinde genunchiul la acelasi nivel cu partea neoperata.

Sprijinul pe calcai — pentru a intinde complet genunchiul.

exercitii pentru genunchi recuperare

Intindeti-va pe spate cu un prosop rulat sub calcai sau stati pe un scaun cu calcaiul pe un taburet, la fel ca in poza. Continuati aceste exercitii pana cand puteti indoi unguente și geluri pentru întinderea genunchiului asemeni partii fara leziune de LIA unnoperated side.

De asemenea, pe masura ce va recastigati flexia, va puteti folosi de un prosop pentru a progresa cu flexia genunchiului.

Exercitii pentru durerile de genunchi

Ridicari ale membrului in extensie Contractati muschiul cvadriceps astfel incat genunchiul sa fie plat, drept si extins complet. Incercati sa ridicati intregul membru operat de-asupra planului patului sau podelei. Daca sunteti capabili sa pastrati genunchiul drept pana la aproximativ 45 de grade, faceti o pauza de o secunda si apoi coborati usor piciorul inapoi pe pat. Relaxati-va si repetati.